Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Joseph; Kowalski, Susan M.; Polanin, Joshua R.; Stuhlsatz, Molly A. M.; Wilson, Christopher D.; Wilson, Sandra Jo
TitelInvestigating Science Education Intervention Effect Sizes for "A Priori" Power Analyses
Quelle(2016), (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStatistical Analysis; Effect Size; Science Education; Intervention; Educational Research; Research Design; Outcome Measures; Instructional Program Divisions
Abstract"A priori" power analyses allow researchers to estimate the number of participants needed to detect any effects of an intervention. However, power analyses are only as valid as the parameter estimates used. Effect sizes vary greatly depending on several study characteristics, including the nature of the intervention, the developer of the outcome measure, and the age of the participants. Researchers should have an awareness of how an effect size obtained in a pilot study might deviate from what is reasonable to expect in a cluster randomized trial. Our meta-analysis examines the relationship between science education intervention effect sizes and a host of study characteristics, allowing primary researchers to access better estimates of effect sizes for "a priori" power analyses. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: