Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSikkema, Eline C.
TitelExploring Visual Attentional Shifts of Language Learners of Japanese
[Konferenzbericht] Paper presented at the EUROCALL 2018 Conference (26th, Jyväskylä, Finland, 2018).
Quelle(2018), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Second Language Instruction; Japanese; Eye Movements; Television Viewing; Programming (Broadcast); Native Speakers; Visual Stimuli; Attention Control
AbstractFamiliarity with the television set as a principal news and entertainment medium has allowed for a smooth transition of television programmes into the language classroom (Mishan, 2005). However, in the technology-rich environment we live in today, access to television programmes in foreign languages is not restricted to class. A good understanding of the reception of such authentic material can help inform its appropriate use by learners in different contexts. This study explores the reception of a Japanese variety show that features same-language text on screen by language learners of Japanese and native Japanese speakers through the use of eye-tracking technology and questionnaires (Sikkema, 2017). This paper reports on a section of the findings from the eye-tracking data analysis. Following a brief description of the research project, this paper describes the distribution of visual attention between different stimuli in the video stimulus by taking a closer look at participants' fixation count and total fixation duration. [For the complete volume of short papers, see ED590612.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: