Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartinez, Alina; Linkow, Tamara; Miller, Hannah; Parsad, Amanda
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED)
TitelStudy of Enhanced College Advising in Upward Bound: Impacts on Steps toward College. Study Snapshot. NCEE 2019-4002
Quelle(2018), (4 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLow Income Students; College Choice; Program Effectiveness; Selective Admission; Socioeconomic Status; College Applicants; Educational Quality; Student Financial Aid; Disadvantaged Youth; College Bound Students; College Readiness; High School Seniors; Federal Programs; Racial Differences; Educational Counseling
Abstract"Find the Fit" advising increased the number and selectivity of colleges applied to by disadvantaged students in a federal college access program. "Find the Fit" includes customized information about college going and costs, text messaging of key application and financial aid deadlines, and related advisor training. These research-based strategies are designed to help students enroll in the best college they can and stay in until they complete a degree. This snapshot of the first report of the study looks at "Find the Fit's" effects on students' steps toward enrolling in a more selective college. [For the full report, "Study of Enhanced College Advising in Upward Bound: Impacts on Steps toward College. NCEE 2019-4002," see ED588782. For the study highlights, "Study of Enhanced College Advising in Upward Bound: Impacts on Steps toward College. Study Highlights. NCEE 2019-4002," see ED588786.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: