Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Laura K.; Snow, Erica L.; McNamara, Danielle S.
TitelAre You Reading My Mind? Modeling Students' Reading Comprehension Skills with Natural Language Processing Techniques
Quelle(2015), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1145/2723576.2723617
SchlagwörterReading Comprehension; Reading Skills; Natural Language Processing; Intelligent Tutoring Systems; Predictor Variables; Student Evaluation; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Discourse Analysis; Linguistics; Models; High School Students; Reading Tests; Gates MacGinitie Reading Tests
AbstractThis study builds upon previous work aimed at developing a student model of reading comprehension ability within the intelligent tutoring system, iSTART. Currently, the system evaluates students' self-explanation performance using a local, sentence-level algorithm and does not adapt content based on reading ability. The current study leverages natural language processing tools to build models of students' comprehension ability from the linguistic properties of their self-explanations. Students (n=126) interacted with iSTART across eight training sessions where they self-explained target sentences from complex science texts. Coh-Metrix was then used to calculate the linguistic properties of their aggregated self-explanations. The results of this study indicated that the linguistic indices were predictive of students' reading comprehension ability, over and above the current system algorithms. These results suggest that natural language processing techniques can inform stealth assessments and ultimately improve student models within intelligent tutoring systems. [This paper was published in "LAK '15," ISBN 978-1-4503-3417-4, March 16-20, 2015.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: