Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCanadian Association of University Teachers (CAUT)
TitelConfronting Climate Change on Campus
Quelle(2017), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClimate; Ecology; Conservation (Environment); Sustainability; Intervention; Teacher Role; Fuels; Advocacy; School Buildings; Transportation; Natural Resources; Environmental Education; Student Research; Service Learning
AbstractThe burning of fossil fuels is triggering changes to the global climate that will have catastrophic environmental, economic and social consequences. The magnitude of the problem, and the deep challenges associated with confronting it, can seem overwhelming. There are, however, practical actions that academic staff and their associations can engage in to reduce the threat. This report examines: (1) the role of academic staff in combating climate change; (2) the identification of sustainability efforts in place on campus; and (3) practical action, including reducing the carbon footprint, teaching, research, and service, and advocacy. (ERIC).
AnmerkungenCanadian Association of University Teachers. 2705 Queensview Drive, Ottawa, ON K2B 8K2, Canada. Tel: 613-820-2270; Fax: 613-820-7244; e-mail: acppu@caut.ca; Web site: http://www.caut.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: