Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShi, Genghu; Lippert, Anne M.; Shubeck, Keith; Fang, Ying; Chen, Su; Pavlik, Philip, Jr.; Greenberg, Daphne; Graesser, Arthur C.
TitelExploring an Intelligent Tutoring System as a Conversation-Based Assessment Tool for Reading Comprehension
Quelle(2018), (19 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shi, Genghu)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Intelligent Tutoring Systems; Adults; Accuracy; Reaction Time; Prediction; Adult Literacy; Intervention; Achievement Tests; Literacy Education; Computer Software; Teaching Methods; Foreign Countries; Georgia (Atlanta); Canada (Toronto); Woodcock Johnson Tests of Achievement
AbstractReading comprehension is often assessed by having students read passages and administering a test that assesses their understanding of the text. Shorter assessments may fail to give a full picture of comprehension ability while more thorough ones can be time consuming and costly. This study used data from a conversational intelligent tutoring system (AutoTutor) to assess reading comprehension ability in 52 low-literacy adults who interacted with the system. We analyzed participants' accuracy and time spent answering questions in conversations in lessons that targeted four theoretical components of comprehension: Word, Textbase, Situation Model, and Rhetorical Structure. Accuracy and answer response time were analyzed to track adults' proficiency for comprehension components, and we analyzed whether the four components predicted reading grade level. We discuss the results with respect to the advantages that a conversational intelligent tutoring system assessment may provide over traditional assessment tools and the linking of theory to practice in adult literacy. [This is the online version of an article published in "Behaviormetrika."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: