Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnsari, Arya; Purtell, Kelly M.
TitelContinuity and Changes in Classroom Age Composition and Achievement in Head Start
Quelle(2018), (36 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1016/j.appdev.2018.07.002
SchlagwörterAcademic Achievement; Mixed Age Grouping; Preschool Education; Preschool Children; Disadvantaged Youth; Early Intervention; Surveys; Preschool Teachers; Change; Looping (Teachers); Head Start Family and Child Experiences Survey
AbstractUsing data from the Family and Child Experiences Survey 2009 Cohort (n = 1,073), this study considered the implications of mixed-age education for young children's academic achievement when they experienced continuity and/or changes in classroom age composition across two years in Head Start (at age 3 and age 4). Results from these analyses revealed that children in classrooms with a greater number of younger children during their second year in Head Start exhibited fewer gains in mathematics and language and literacy. Additionally, children who transitioned from being in classrooms with largely older classmates during year one to classrooms with largely same-age peers during year two exhibited greater gains in academics than children who experienced two years of mixed-age classrooms. Stability in children's teachers, one of the hallmarks of mixed-age programming, was not associated with children's academic achievement nor did it attenuate the negative consequences of mixed-age classrooms. [This is the in press version of an article published in "Journal of Applied Developmental Psychology."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: