Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBofferding, Laura; Richardson, Sue Ellen
TitelInvestigating Integer Addition and Subtraction: A Task Analysis
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (35th, Chicago, IL, Nov 14-17, 2013).
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTask Analysis; Addition; Subtraction; Numbers; Preservice Teachers; Preservice Teacher Education; Protocol Analysis; Interviews; Problem Solving; Number Concepts; Learning Processes; Learning Strategies; Mathematical Aptitude; Knowledge Level; Pedagogical Content Knowledge; Elementary Secondary Education; Student Teacher Attitudes
AbstractFifteen elementary and secondary teacher candidates solved sixteen integer addition and subtraction problems during think-aloud interviews. Investigators further probed participants' solution strategies as well as what they noticed first when starting a new problem. Task analyses of participants' solutions led to the creation of two distinct maps detailing the procedural relations among and conceptual elements underlying the six problem types. The task analysis results indicate that participants relied on procedural knowledge and had weak strategic knowledge with little focus on number values in their four main solution strategies. These findings highlight possible areas for instruction to support conceptual understanding. [This research was funded by a Purdue Research Foundation Year-long Grant. For the complete proceedings, see ED584443.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: