Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTalwar, Amani; Tighe, Elizabeth L.; Greenberg, Daphne
TitelAugmenting the Simple View of Reading for Struggling Adult Readers: A Unique Role for Background Knowledge
Quelle(2018), (36 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/10888438.2018.1450410
SchlagwörterKnowledge Level; Reading Comprehension; Factor Analysis; Structural Equation Models; Reading Difficulties; Predictor Variables; Adult Education; Adults; Late Adolescents; Achievement Tests; Language Tests; Sciences; Social Studies; Humanities; Decoding (Reading); Listening Comprehension; Vocabulary; Oral Language; Educational Attainment; Factor Structure; Statistical Analysis; Woodcock Johnson Tests of Achievement; Clinical Evaluation of Language Fundamentals
AbstractThis study explored the background knowledge (BK) and reading comprehension (RC) relationship for struggling adult readers. Using confirmatory factor analyses, a single-factor BK model exhibited better fit than a two-factor model separating academic knowledge and general information, which indicates that BK represents a unidimensional construct for this population. Additionally, one measure of oral vocabulary loaded with a latent factor of BK, which was separable from a latent factor of two additional oral vocabulary subtests. Using structural equation modeling, we found that BK exhibited a direct effect on RC after controlling for participants' grade level, decoding, listening comprehension, and oral vocabulary. [This paper was published in "Scientific Studies of Reading."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: