Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZinth, Jennifer
InstitutionEducation Commission of the States
TitelHigh School Diploma Options That Meet Federal Graduation Rate Calculation Requirements. Education Trends
Quelle(2018), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGraduation Rate; High School Graduates; Graduation Requirements; State Programs; Secondary School Curriculum; Federal Regulation; Arkansas; Florida; Massachusetts; Mississippi; North Dakota; Oklahoma; Texas; California; Colorado; Hawaii; Nevada; North Carolina; Ohio; South Carolina; Tennessee; Virginia; Louisiana; New York; Wisconsin
AbstractFederal requirements stipulate that states and local education agencies annually calculate and report an Adjusted Cohort Graduation Rate, disaggregated by student group. The ACGR includes all students who graduate from high school in four years with a regular high school diploma, plus all students with the most significant cognitive disabilities who are assessed using an alternate assessment aligned with alternate academic achievement standards. Seven states offer two or more curricular pathways leading to a single diploma, while six states offer two or more diploma options that meet federal requirements. Excluded from the ACGR calculation are students who complete a credential other than the regular high school diploma--such as a general equivalency diploma, certificate of completion, certificate of attendance, a diploma based on meeting Individualized Education Program goals or a diploma that sets requirements below the regular high school diploma. This resource provides details and examples of each of these state approaches. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: