Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott-Clayton, Judith
InstitutionUrban Institute
TitelSimplifying and Modernizing Pell Grants to Maximize Efficiency and Impact
Quelle(2017), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTuition Grants; Federal Aid; Efficiency; Higher Education; Educational Change; Financial Policy; Student Financial Aid; Eligibility; Grantsmanship; Cost Effectiveness; Federal Programs; State Programs; Financial Aid Applicants; Change Strategies; Job Simplification
AbstractThe federal role in higher education has grown over the past two decades, and now a new administration has the opportunity to strengthen policies that support students and their colleges and universities. To help inform these decisions, the Urban Institute convened a bipartisan group of scholars and policy advisers to write a series of memos highlighting some of the most critical issues in higher education and recommending policy solutions. This memo suggests reforming federal student aid by simplifying the eligibility and application process, removing incentives that slow progress toward completion, and leveraging low-cost guidance services to help students make the most of their awards. [This is part of the "Memos to Congress and the Administration on Higher Education" collection. For a summary of the memos, see "A Principled Federal Role in Higher Education" (ED578885).] (As Provided).
AnmerkungenUrban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: