Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSanchez, Victoria; O'Connor, Rollanda E.
TitelBuilding Tier 3 Intervention for Long-Term Slow Growers in Grades 3-4: A Pilot Study
Quelle(2015), (31 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1111/ldrp.12085
SchlagwörterElementary School Students; General Education; Grade 3; Grade 4; Learning Disabilities; Pilot Projects; Reading Difficulties; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Rate; Remedial Reading; Response to Intervention; Skill Development; Supplementary Education; Word Recognition
AbstractTier 3 interventions are necessary for students who fail to respond adequately to Tier 1 general education instruction and Tier 2 supplemental reading intervention instruction. We identified 8 students in 3rd and 4th grade who had demonstrated a slow response to Tier 2 reading interventions for three years. Students participated in a researcher-developed Tier 3 intervention for 8 weeks that focused on skill development in word analysis, word identification, and reading rate. Prior to Tier 3, students were making minimal growth in reading; however, during Tier 3, the 8 students demonstrated strong growth on measures of word identification and reading rate. Given that educators can easily implement a similar Tier 3 intervention in their own schools, results are promising for poor readers who are difficult to remediate. [This paper was published in "Learning Disabilities Research & Practice," v30 n4 p171-181 Nov 2015 (EJ1079599).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: