Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSebastian, James; Allensworth, Elaine; Huang, Haigen
TitelThe Role of Teacher Leadership in How Principals Influence Classroom Instruction and Student Learning
Quelle(2016), (40 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1086/688169
SchlagwörterPrincipals; Teacher Leadership; Teacher Empowerment; Administrator Role; Leadership Responsibility; Teacher Influence; Administrator Effectiveness; Educational Environment; Faculty Development; Elementary Schools; Surveys; Structural Equation Models; Illinois (Chicago)
AbstractSchool principals can play an important role in promoting teacher leadership by delegating authority and empowering teachers in ways that allow them influence in key organizational decisions and processes. However, it is unclear whether instruction and student learning are enhanced by promoting teacher influence in all aspects of school organization or whether it is better for principals to directly work on certain processes while delegating influence on others. We compare pathways from principal leadership through school organizational processes to student outcomes that include teacher influence as a mediating factor to pathways that do not include teachers' influence. Our results suggest that effective principals use teacher leadership to improve the school learning climate while they work directly on professional development and school program coherence. [This paper was published in the "American Journal of Education" v123 n1 p69-108 Nov 2016 (ISSN 0195-6744) (EJ1119202).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: