Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobs, George M.; Zhuo, Qiong-Yan; Jocson, Patricia C.; Ong, Chye Wah; Austria, Maria D. Elizabeth; Sevier, Marti; Teo, Winnie
TitelAsian Views on Gender-Inclusive English
Quelle(2001), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLanguage Usage; English (Second Language); Gender Issues; Sex Fairness; Attitude Measures; Questionnaires; Second Language Instruction; Foreign Countries; Applied Linguistics; Interviews; Audio Equipment; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Two Year College Students; College Faculty; Student Attitudes; Statistical Analysis; Singapore; Brunei; Cambodia; China; Indonesia; Laos; Malaysia; Philippines; Thailand
AbstractAll languages change (Fromkin and Rodman 1993). Language educators must be aware of these changes and help keep their students up to date with them. One area of change in the English language is the controversial shift from gender-exclusive language, such as "Everyone should do his duty" and "Man has done great damage to the environment," to gender-inclusive language such as "Everyone should do their duty" and "People have done great damage to the environment" (Crystal 1995). We present two studies on the use of gender-inclusive English. The first assesses Asian second-language educationists' views on this shift in the use of English. The second gathers information on how Singaporean students view and use gender-inclusive English. Two Questionnaire's are appended. [This article was published in Asia-Pacific Human Rights Information Center (Ed.), "Human rights education in Asian schools" (Vol. 4, pp. 129-148). Osaka: Editor.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: