Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVanderbilt University, IRIS Center
TitelLearning Outcomes of Factual Knowledge: A Comparison of Module and No Module Conditions
Quelle(2017), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterOutcomes of Education; Learning Modules; College Students; Urban Schools; Academic Accommodations (Disabilities); Visual Impairments; Introductory Courses; General Education; Special Education; Education Majors; Teaching Methods; Comparative Analysis; Pretests Posttests; Instructional Effectiveness
AbstractDuring the 2004-2005 academic year, a study of the learning outcomes associated with the use of an IRIS Module was conducted at a large urban campus with a diverse student body. The module's content pertained to instructional accommodations for students with visual disabilities. In an introductory class aimed primarily at general and special education majors, and with multiple sections offered each quarter, three instructors taught the course one quarter without the IRIS Module, and the next quarter with the IRIS Module. A total of 620 students were involved across these sections and two conditions. Students in both conditions were administered a pretest and post-test. This brief report illustrates the results of the module comparison. (ERIC).
AnmerkungenIRIS Center. Available from: Claremont Graduate University. 150 E. 10th Street, Claremont, CA 91711. Tel: 909-607-8982; Fax: 909-607-0959; e-mail: iris@cgu.edu; Web site: https://www.cgu.edu/center/the-iris-center/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: