Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAniban, Diana Grace; Chua, Von Christopher; Garcia, Jellen; Elipane, Levi Esteban
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelFrom Arithmetic to Algebra: Sequences and Patterns as an Introductory Lesson in Seventh Grade Mathematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (37th, Sydney, New South Wales, Australia, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Algebra; Introductory Courses; Grade 7; Secondary School Mathematics; Microteaching; Graduate Students; Mathematics Activities; Transitional Programs; College School Cooperation; Teaching Methods; Mathematics Achievement; Foreign Countries; Philippines
AbstractGuided by the principles of lesson study as applied to microteaching, this paper discusses the results and conclusions of a series of activities done by some graduate students of De La Salle University, Philippines, in an attempt to test the applicability of the lesson--Sequence and Patterns--to facilitate the transition of seventh graders from arithmetic to algebra. The post-lesson discussion and "a posteriori" analysis proved the lesson to be a practical means to address the issue as it was able to put forward discourses and elaborations on possible students' understanding of variables generated through attempts to describe patterns occurring in sequences presented. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: