Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeder, Gilah C.; Forgasz, Helen J.; Kalkhoven, Natalie; Geiger, Vince
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelPre-Service Teachers and Numeracy in and beyond the Classroom
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (38th, Sunshine Coast, Queensland, Australia, 2015).
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Pilot Projects; National Standards; Student Teacher Attitudes; Mathematical Aptitude; Mathematics Achievement; Relevance (Education); Science and Society; Noninstructional Responsibility; Foreign Countries; Surveys; Australia
AbstractData from a pilot study concerned with pre-service teachers' perceptions of the numeracy demands on Australian teachers are reported. The sample comprised 211 students enrolled in pre-service teacher education courses at a large Australian university. While most recognised the importance of mathematics and its applications in everyday life, less than half considered there were mathematical demands on teachers beyond their teaching domain. NAPLAN-related information data was used to examine the group's ability to access, apply, and interpret the statistical information. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: