Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelHow Much Do Tertiary Students Pay and What Public Support Do They Receive? Education Indicators in Focus. No. 41
Quelle(2016), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2226-7077
DOI10.1787/5jlz9zk830hf-en
SchlagwörterQuantitative Daten; Student Costs; Student Financial Aid; College Students; Educational Finance; Financial Support; Tuition; Taxes; Student Loan Programs; Income Contingent Loans; Foreign Students; Grants; Access to Education; Equal Education; Intellectual Disciplines; Paying for College; Foreign Countries
AbstractOECD countries differ significantly in the way spending on tertiary education is shared between public and private sources of funding, and in the financial support they provide to students. Striking the right balance between providing sufficient support to institutions and maintaining access and equity is challenging. In countries with more progressive tax regimes, students tend to pay low or no tuition fees and often have access to generous public subsidies for tertiary education, but in turn face high income tax rates. In countries with high tuition fees, student financial support systems combining means-tested grants with loans with income-contingent repayments can be an efficient way of promoting access and equity while sharing the costs of tertiary education between taxpayers and students. (ERIC).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: