Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFonger, Nicole L.
TitelHow Partnerships Are Core to a Linking Research and Practice Agenda
Quelle(2015), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Partnerships in Education; Theory Practice Relationship; Algebra; Technology Uses in Education; Mathematics Instruction; Team Teaching; Secondary School Mathematics; Grade 9; Secondary School Teachers; Educational Researchers; Equations (Mathematics)
AbstractPartnerships between researchers and teachers are central to stimulating advancements in a linking research and practice agenda. This paper addresses two key aims. First, research on supporting students' representational fluency in technology-rich algebra learning environments is used to illustrate a linking research and practice agenda. Three themes are addressed as outcomes of this researcher-practitioner partnership: (a) the importance of addressing a shared problem of practice, (b) the role of theoretical lenses in supporting both practice and research, and (c) how to design for collaboration using both practice-based and research-based methods. Second, emerging issues in establishing productive researcher-practitioner partnerships are introduced from the perspective of both researchers and practitioners. Viable next steps for bridging the experiences of researchers and practitioners are discussed. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: