Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBaenen, Nancy (Hrsg.)
InstitutionWake County Public School System (WCPSS), Evaluation and Research Department
TitelBest Practices to Promote High School Graduation. Research Watch. E&R Report No. 08.15
Quelle(2009), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBest Practices; High School Graduates; Academic Support Services; Educational Change; High School Students; Identification; Teacher Education; Instructional Effectiveness; Counseling Services; School Districts; Dropouts; Focus Groups; Prevention; At Risk Students; Intervention; Hispanic American Students; Academic Achievement; Educational Strategies; Faculty Development; Career Education; Technical Education; Program Descriptions; Block Scheduling; North Carolina
AbstractSignificant attention and resources have been focused on reforming high schools to enhance graduation rates. The research literature supports the following practices: (1) For struggling students, accurate identification and intensive instructional, monitoring, and counseling support; (2) For 9th graders, transition activities, personalization, and academic support strategies; and (3) For teachers, intensive training to help them provide effective instruction and support, particularly for students showing signs of risk. Contains a bibliography. [This summary highlights key findings from a more extensive literature review prepared under contract to the Wake County Public School System (WCPSS) Evaluation & Research Dept. (Donley, 2008).] (As Provided).
AnmerkungenWake County Public School System. 5625 Dillard Drive, Cary, NC 27518. Tel: 919-431-7215; Fax: 919-431-7193; e-mail: wcpss-data-accountability@wcpss.net; Web site: www.wcpss.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: