Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGates, Susan M.; Hamilton, Laura S.; Martorell, Paco; Burkhauser, Susan; Heaton, Paul; Pierson, Ashley; Baird, Matthew D.; Vuollo, Mirka; Li, Jennifer J.; Lavery, Diana; Harvey, Melody; Gu, Kun
InstitutionRAND Education
TitelPrincipal Preparation Matters: How Leadership Development Affects Student Achievement. Brief
Quelle(2014), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPrincipals; Administrator Role; Academic Achievement; Professional Development; Administrator Qualifications; Program Implementation; School Districts; Program Effectiveness; Achievement Gains; Urban Schools; Administrator Surveys; Qualitative Research; Case Studies; Administrator Education; Partnerships in Education; Achievement Tests; Administrator Characteristics; California; District of Columbia; Illinois; Louisiana; Maryland; New York; North Carolina; Tennessee; Wisconsin
AbstractIn 2006, New Leaders contracted with RAND to conduct an independent evaluation of its principal-preparation program. The analysis included all principals who have been prepared by New Leaders since the inception of the program, comparing outcomes of their students and outcomes of similar students in other, comparable schools in the same districts. The centerpiece of the evaluation is a rigorous analysis of the effect that New Leaders principals have on student outcomes. This brief describes work done for RAND Education documented in "Preparing Principals to Raise Student Achievement: Implementation and Effects of the New Leaders Program in Ten Districts." [For the full report, see ED561152. For the appendices that accompany the report, see ED561154.] (ERIC).
AnmerkungenRAND Corporation. P.O. Box 2138, Santa Monica, CA 90407-2138. Tel: 877-584-8642; Tel: 310-451-7002; Fax: 412-802-4981; e-mail: order@rand.org; Web site: http://www.rand.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: