Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThomsen, Jennifer
InstitutionEducation Commission of the States
TitelTeacher Performance Plays Growing Role in Employment Decisions. Teacher Tenure: Trends in State Laws
Quelle(2014), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Recruitment; Teacher Effectiveness; Personnel Management; Personnel Policy; State Policy; Tenure; Policy Analysis; Teacher Employment; Teacher Evaluation; Job Performance; Nontenured Faculty; Job Layoff; Achievement Rating; Definitions; Arizona; Florida; Idaho; Kansas; Louisiana; New Jersey; North Carolina; Oklahoma; Washington
AbstractAn increasing number of states are mandating teacher performance be considered in educator employment decisions, including awarding tenure and layoffs, according to a 50-state policy review of teacher tenure laws. Tenure laws have historically granted job protections based on years of employment. The Education Commission of the States (ECS) released its last report on tenure laws in 2011 and reviewed reduction-in-force laws in 2012. This 2014 update gauges national trends on how tenure is changing across the states. The following contents are presented in this report: (1) Revisiting teacher tenure; (2) Using performance evaluations in tenure decisions; (3) Returning non-probationary teachers to probationary status; (4) Basing teacher layoff decisions on performance ratings; and (5) Defining tenure: What it is, what it's not and how it's granted. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: