Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Dwyer, Laura M.; Parker, Caroline E.
InstitutionRegional Educational Laboratory Northeast & Islands (ED); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Education Development Center, Inc. (EDC)
TitelA Primer for Analyzing Nested Data: Multilevel Modeling in SPSS Using an Example from a REL Study. REL 2015-046
Quelle(2014), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMultiple Regression Analysis; Statistical Analysis; Data; Models; Hierarchical Linear Modeling; English Language Learners; Least Squares Statistics; Student Characteristics; Institutional Characteristics; Statistical Significance; Predictor Variables; Connecticut
AbstractAnalyzing data that possess some form of nesting is often challenging for applied researchers or district staff who are involved in or in charge of conducting data analyses. This report provides a description of the challenges for analyzing nested data and provides a primer of how multilevel regression modeling may be used to resolve these challenges. An illustration from the companion report, The correlates of academic performance for English language learner students in a New England district (REL 2014-020), is provided to show how multilevel modeling procedures are used and how the results are interpreted. "Step by step procedure for using the Advanced Statistics module of SPSS IBM Statistics" is appended. (As Provided).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Northeast & Islands. Available from: Institute of Education Sciences. 555 New Jersey Avenue NW, Washington, DC 20208. Tel: 800-872-5327; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/edlabs/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: