Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCain, Timothy Reese
InstitutionNational Institute for Learning Outcomes Assessment
TitelAssessment and Academic Freedom: In Concert, Not Conflict. Occasional Paper #22
Quelle(2014), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Assessment; Academic Freedom; College Faculty; Outcome Measures; Governance; Tenure; Colleges; Adjunct Faculty; Teacher Role; Accountability; Academic Achievement; Outcomes of Education
AbstractScholars and practitioners of learning outcomes assessment widely recognize the importance of faculty engagement with the planning and implementation of assessment activities. Yet garnering participation by the majority of faculty has remained a significant challenge due in part to faculty concerns over the purposes of assessment, the value that it holds, and the costs of its implementation. In this paper I consider another claim that contributes to faculty resistance: that learning outcomes assessment is a fundamental abridgment of academic freedom. Granted, assessment activities can be imposed in ways that violate faculty rights, but such a consequence is not inevitable. Faculty control of the curriculum and effective shared governance set the stage for assessment that supports and builds on the faculty's ongoing efforts while protecting their historic and essential right to academic freedom. (As Provided).
AnmerkungenNational Institute for Learning Outcomes Assessment. 340 Education Building MC 708, 1310 South Sixth Street, Champaign, IL 61820. Tel: 217-244-2155; Fax: 217-244-5632; Web site: http://www.learningoutcomeassessment.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: