Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuang, Francis L.; Ford, Karen L.; Invernizzi, Marcia; Fan, Xitao
TitelMeasuring Early Spanish Literacy: Factor Structure and Measurement Invariance of the "Phonological Awareness Literacy Screening for Kindergarteners" in Spanish ("PALS español K")
Quelle(2013), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhonological Awareness; Kindergarten; Screening Tests; Spanish Speaking; Public Schools; Factor Analysis; Early Intervention; Gender Differences; Test Validity; Reading Skills; Hispanic American Students; Criterion Referenced Tests; Rhyme; Phonics; Alphabets; Spelling; Word Recognition; Emergent Literacy; Goodness of Fit; California; Minnesota; Missouri; North Carolina; Virginia
AbstractWe investigated the latent factor structure of the "Phonological Awareness Literacy Screening for Kindergarteners" in Spanish ("PALS español K"). Participants included 590 Spanish-speaking, public-school kindergarteners from five states. Three theoretically-guided factor structures were measured and tested with one half of our sample using confirmatory factor analytic (CFA) methods. We then replicated the best fitting model with the second half of our sample and used multigroup CFA (MGCFA) to test for the model's configural and metric invariance. MGCFA revealed that PALS español K exhibited measurement invariance when comparing populations of boys and girls. Our results support the educational utility of PALS español K as a tool for assessing important reading constructs and informing early interventions across gender groups with Spanish-speaking students. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: