Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Daniel
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelHierarchical Linear Modeling (HLM): An Introduction to Key Concepts within Cross-Sectional and Growth Modeling Frameworks. Technical Report #1308
Quelle(2012), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHierarchical Linear Modeling; Educational Research; Case Studies; Longitudinal Studies; Regression (Statistics); Predictor Variables; Goodness of Fit; Correlation
AbstractThis manuscript provides an overview of hierarchical linear modeling (HLM), as part of a series of papers covering topics relevant to consumers of educational research. HLM is tremendously flexible, allowing researchers to specify relations across multiple "levels" of the educational system (e.g., students, classrooms, schools, etc.). The manuscript contains three chapters. In Chapter 1, the concept of HLM is introduced, as well as topics that will be covered in the paper. Chapter 2 provides a basic overview of cross-sectional HLM models, complete with an illustrated example contrasting results of an HLM model with a standard single-level regression model. The bulk of the manuscript is reserved for Chapter 3, which covers the application of HLM to modeling growth. Chapter 3, again, concludes with illustrated examples. The manuscript is concluded with an overall discussion of HLM and what was and was not covered within the manuscript. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: