Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBest, Jane; Dunlap, Allison
InstitutionMid-continent Research for Education and Learning (McREL)
TitelNative-Language Education: Addressing the Interests of Special Populations within U.S. Federal Policy
Quelle(2012), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNative Language Instruction; Federal Legislation; Educational Legislation; Public Policy; American Indians; Alaska Natives; Hawaiians; American Indian Languages; Navajo (Nation); Language of Instruction; Immersion Programs; Spanish; Malayo Polynesian Languages; Educational Assessment; Academic Standards; Puerto Ricans; Arizona; New Mexico; Puerto Rico; Utah
AbstractThis brief provides an overview of three federal laws that address native-language education and illustrates how these federal laws produce different results when coupled with state laws and other regional circumstances. For the purposes of this brief, native-language education refers to American Indians, Alaska Natives, and Native Hawaiians and uses Puerto Rico as a point of comparison. This policy brief: (1) discusses which federal laws make provisions for native-language education; (2) illustrates how local laws and special circumstances affect the type of language instruction used in different areas; and (3) provides questions for policymakers as they consider native-language education in their region. (Contains 2 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenMid-continent Research for Education and Learning (McREL). 4601 DTC Parkway Suite 500, Denver, CO 80237-2596. Tel: 303-337-0990; Fax: 303-337-3005; Web site: http://www.mcrel.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: