Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, Cheryl D.; Atcherson, Samuel R.
InstitutionPEPNet 2
TitelUnderstanding Communication Access. Tipsheet
Quelle(2009), (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssistive Technology; Cues; Guides; Interpersonal Communication; Audiology; Hearing Impairments; Acoustics
AbstractWords are only one piece of what we pick up auditorily. When we have normal hearing, we are able to discern words in our own language from gibberish or other languages; we recognize the difference between speech, music, and environmental sounds; we can locate where sound is coming from; we can often identify the age range and gender of the speaker, the presence of an accent, and we can sometimes even identify who the speaker is, solely based on sound. In addition, we get vital grammatical and social cues auditorily. We can hear make decisions about when it is appropriate to interrupt. Finally, we hear words and apply meaning. When the hearing mechanism is damaged, these abilities are compromised. (Contains 1 resource.) (ERIC).
AnmerkungenPEPNet 2. 18111 Nordhoff Street, Northridge, CA 91330. e-mail: help@pepnet.org; Web site: http://www.pepnet.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: