Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionChild and Family Policy Center
TitelIs Iowa Educationally Competitive? Children and Iowa's Economic Future--March 2010 Update on NAEP Reading Scores. Iowa Kids Count Special Report Update
Quelle(2010), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNational Competency Tests; Grade 8; Educational Quality; Competition; Reading Achievement; Grade 4; Racial Differences; At Risk Students; White Students; African American Students; Hispanic American Students; Asian American Students; Pacific Islanders; Iowa; National Assessment of Educational Progress
AbstractIn January, 2010, Iowa Kids Count produced a special report that showed long-term trends in Iowa student reading and mathematics scores on the National Assessment of Educational Progress (NAEP), the only source for comparative state information on student achievement. The January report showed a decline in Iowa's ranking since 1992, when the first NAEP scores were reported, with Iowa ranking in the bottom third of states among its White student population. On March 24th, 2010, the National Center for Education Statistics released the 2009 NAEP reading scores for both 4th and 8th grade. The NAEP scores on fourth grading reading show Iowa's continuous decline relative to other states (except for an upturn in 2007). Eighth grade reading scores only are available for the years from 2003 to 2009 for Iowa, but they are consistent with the fourth grading reading scores in terms of Iowa's rankings and trend lines. (Contains 2 tables.) (ERIC).
AnmerkungenChild and Family Policy Center. 505 5th Avenue Suite 404, Des Moines, IA 50309. Tel: 515-280-9027; Fax: 515-244-8997; e-mail: info@cfpciowa.org; Web site: http://www.cfpciowa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: