Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Daniel; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TiteleasyCBM[R] Reading Criterion Related Validity Evidence: Washington State Test 2009-2010. Technical Report #1101
Quelle(2011), (224 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Curriculum Based Assessment; Reading Tests; Predictive Validity; Formative Evaluation; Student Evaluation; Benchmarking; Response to Intervention; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Regression (Statistics); Correlation; Cutting Scores; Reading Comprehension; Oral Reading; Vocabulary; Oregon; Washington
AbstracteasyCBM[R] is an online benchmark and progress monitoring assessment system designed for use within a response to intervention (RTI) framework. Part of the purpose of easyCBM[R] is to help educators identify students who may be at risk for academic failure. Often, students deemed at risk are those who would be predicted to not pass the state test. Previous research has shown that educators using easyCBM[R] may classify students as at-risk or not for passing the Oregon state test with a high degree of accuracy. In this technical report, we report on an extension of this research, examining the relation between easyCBM[R] and the test used for accountability in Washington state. We conduct regression and correlation analyses to examine the relation between the measures, and use scatterplots to illustrate this relation with respect to cut scores. (Contais 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: