Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKetterlin-Geller, Leanne; Jung, Eunju; Geller, Josh; Yovanoff, Paul
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelProject DIVIDE Instrument Development. Technical Report # 0810
Quelle(2008), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Construction; Diagnostic Tests; Cognitive Tests; Test Items; Mathematics; Arithmetic; Item Banks; Content Validity; Pilot Projects; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Item Response Theory; Idaho; Massachusetts; Missouri; Oregon; Washington
AbstractIn this technical report, we describe the development of cognitive diagnostic test items that form the basis of the diagnostic system for Project DIVIDE (Dynamic Instruction Via Individually Designed Environments). The construct underlying the diagnostic test is division of fractions. We include a description of the process we used to identify the cognitive attributes for division of fractions. We present the hierarchical association between attributes that lead up to mastery of the domain. Finally, we describe item writing procedures and evidence for technical adequacy of the resulting item bank. Appended are: (1) Biographies of Researchers and Consultants; (2) Attribute List; (3) Adjacency Matrix; and (4) Item/Person Map. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: