Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNomi, Takako; Raudenbush, Stephen W.
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelUnderstanding Treatment Effects Heterogeneities Using Multi-Site Regression Discontinuity Designs: Example from a "Double-Dose" Algebra Study in Chicago
Quelle(2012), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Algebra; Regression (Statistics); Research Design; Urban Schools; Public Schools; Grade 9; High School Students; Mathematical Enrichment; Ability Grouping; Instructional Effectiveness; Mathematics Achievement; Illinois
AbstractTo understand heterogeneity in the effects of double-dose algebra across schools, the authors focus on two policy implementation features and their variation across schools. The first source of variation is the degree to which schools followed the cutoff-based course assignment policy. The second source of variation is the degree to which schools segregated algebra classes on the basis of students' prior skills in response to the policy. They ask the following research questions: (1) to what extent did double-dose algebra effects vary across schools?, and (2) how were these variations related to the ways in which schools implemented double-dose Algebra? (Contains 2 tables, 6 figures and 3 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: