Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarston, Jennifer
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelDeveloping a Framework for the Selection of Picture Books to Promote Early Mathematical Development
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (33rd, Freemantle, Western Australia, Jul 3-7, 2010).
Quelle(2010), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Schemata (Cognition); Picture Books; Selection; Evaluation; Mathematical Concepts; Young Children; Classification; Instructional Materials; Australia
AbstractThe purpose of this paper is to describe the development of a framework to facilitate the selection and evaluation of picture books that may be useful in promoting and developing mathematical concepts in young children. Three types of mathematical picture books were initially recognised with intercoder reliability of 0.92. Seven categories were identified in the framework: Mathematical content; Curriculum content, policies, and principles; Integration of mathematics content; Mathematical meaning; Mathematical problem solving and reasoning; Affordance for mathematics learning; and Pedagogical implementation. (Contains 1 table.) [For the complete proceedings, "Shaping the Future of Mathematics Education. Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (33rd, Freemantle, Western Australia, Australia, July 3-7, 2010)," see ED520764.] (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: