Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoody, Bruce
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelConnecting the Points: Cognitive Conflict and Decimal Magnitude
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (33rd, Freemantle, Western Australia, Jul 3-7, 2010).
Quelle(2010), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Conflict; Learning Processes; Arithmetic; Prior Learning; Models; Educational Change; Psychological Patterns; Elementary School Students
AbstractThis paper reports on an investigation into managing cognitive conflict in the context of student learning about decimal magnitude. The influence of prior constructs is examined through a brief review of the literature. A micro-genetic approach was used to capture detail of the teaching intervention used to facilitate development in student thought. A framework for considering cognitive conflict in lesson design is presented, and a case is made for the use of measurement tasks to generate data. (Contains 2 figures and 2 tables.) [For the full report, "Shaping the Future of Mathematics Education. Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (33rd, Freemantle, Western Australia, Australia, July 3-7, 2010)," see ED520764.] (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: