Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbedi, Jamal; Leon, Seth; Kao, Jenny; Bayley, Robert; Ewers, Nancy; Herman, Joan; Mundhenk, Kimberly
InstitutionNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing; University of California, Los Angeles, Center for the Study of Evaluation
TitelAccessible Reading Assessments for Students with Disabilities: The Role of Cognitive, Grammatical, Lexical, and Textual/Visual Features. CRESST Report 785
Quelle(2011), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Items; Reading Tests; Disabilities; Student Evaluation; Adaptive Testing; Visual Perception; Test Construction; Grammar; Readability; Test Format; Cognitive Ability; Standardized Tests; Language Arts; Grade 8
AbstractThe purpose of this study was to examine the characteristics of reading test items that may differentially impede the performance of students with disabilities. The findings suggest that there are certain revisions that can be done on current assessments to make them more accessible for students with disabilities. Features such as words per page, typeface changes, point size changes, and unnecessary visuals may be easily adjusted to the optimum level without affecting the validity of the assessment. These changes may help all test takers, not just students with disabilities. Appended are: (1) Rating Guidelines; and (2) Complexity Code Forms for Raters. (Contains 36 tables and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST). 300 Charles E Young Drive N, GSE&IS Building 3rd Floor, Mailbox 951522, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532; Fax: 310-825-3883; Web site: http://www.cresst.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: