Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThomas, Ursula
TitelLiteracy Lessons and Preservice Teachers: Belief Systems, Reflective Responses
Quelle(2010), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Methods Courses; Early Childhood Education; Beliefs; Child Psychology; Emergent Literacy; Preservice Teacher Education; Knowledge Base for Teaching; Reading Habits; Reading Interests; Teacher Surveys; Educational Assessment; Reading Instruction; Lesson Plans; Personal Narratives; Student Surveys; Reflection
AbstractPurpose: The purpose of this research is to examine preservice teacher's knowledge bases and beliefs about literacy and the impact of their personal reading experiences on literacy instruction. Methodology: This study utilized mixed methodology. This included survey data and open coding. Data were collected using a survey, an annotated DRTA lesson plan, and a personal reading experience narrative. Results: The research reports that there are differences among beliefs concerning early literacy instruction and assessment of preservice teachers before the reading methods course. Conclusions: Preservice teachers are moderately familiar with knowledge bases concerning early literacy instruction and assessment before the reading methods courses. Recommendations: Further studies of the impact on foundations courses such as early childhood education and child psychology are warranted, as they seem to inform curriculum methods courses. (A bibliography is included.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: