Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlbus, Deb; Thurlow, Martha; Barrera, Manuel; Guven, Kamil; Shyyan, Vitaliy
InstitutionNational Center on Educational Outcomes; Council of Chief State School Officers; National Association of State Directors of Special Education (NASDSE)
TitelParticipation and Performance of English Language Learners with Disabilities on Minnesota Standards-Based Assessments, 1999-2000. ELLs with Disabilities Report 1
Quelle(2004), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Disabilities; Limited English Speaking; English (Second Language); Academic Achievement; Academic Standards; State Standards; Grade 3; Grade 5; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Student Participation; Minnesota
AbstractThe purpose of this study was to examine the participation and performance of English language learners with disabilities on the 1999-2000 Minnesota Comprehensive Assessments. For the rest of this report we refer to these students by the term students with limited English proficiency (LEP) who also have disabilities (SLEPD) 1. We wanted to do this as a function of language group (Hmong, Somali, and Spanish) and as a function of disability category (the 12 Minnesota categories not including 504 status) in order to better understand whether there might be specific implications of test performance for the instruction of students within these subgroups. (As Provided).
AnmerkungenNational Center on Educational Outcomes. University of Minnesota, 350 Elliott Hall, 75 East River Road, Minneapolis, MN 55455. Tel: 612-626-1530; Fax: 612-624-0879; e-mail: nceo@umn.edu; Web site: http://www.cehd.umn.edu/nceo
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: