Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButler, Norman L.; Pirog, Renata; Kritsonis, William Allan
TitelTeaching English at Polish Secondary Schools
Quelle(2010), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Native Speakers; English (Second Language); Second Language Instruction; Educational Objectives; Student Educational Objectives; Goal Orientation; Education Work Relationship; Employment Potential; Secondary Education; Secondary School Students; Ireland; Poland; United Kingdom
AbstractThe aims of this paper are to determine: 1. if Polish secondary school learners are studying English so that they can obtain jobs in the UK and Ireland and 2. whether they prefer to learn how to speak English from a native speaker teacher than from a non-native instructor. Eighteen students, who study at ZESPOL SZKOL MECHANICZNYCH NR 2 in Cracow, Poland were surveyed, and the authors found that most learners (56%) are not studying English in order to secure employment in the UK and Ireland and that 82% of the students prefer to be taught English by a native speaker. The theoretical framework for this article is provided by the general idea of the school as an organization and social institution. (Contains 1 note.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: