Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLing, Thomson; Moore, Kristin A.
InstitutionChild Trends
TitelWhat Works for Education: Lessons from Experimental Evaluations of Programs and Social Interventions to Enhance Educational Outcomes. Fact Sheet. Publication #2008-21
Quelle(2008), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Objectives; Outcomes of Education; Global Approach; Adolescents; Program Evaluation; Intervention; Databases; Trend Analysis; Program Effectiveness; Academic Achievement; Partnerships in Education; At Risk Students
AbstractThe effective education of American children and youth is widely considered an important goal. For individuals, education traditionally has been regarded as a door to expanded opportunities. For the nation, an educated workforce has come to be recognized as essential to ensuring competitiveness in a global economy. An important question for those concerned with improving adolescent functioning is how to increase students' levels of educational functioning. This review is based on 40 social interventions and programs that take place during out-of-school time. These interventions have been evaluated in a random assignment experiment and focus on educational outcomes from the Child Trends database of experimental evaluations of social interventions for children and youth--LINKS (Lifecourse Interventions to Nurture Kids Successfully). (Contains 10 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 4301 Connecticut Avenue NW Suite 350, Washington, DC 20008. Tel: 202-572-6000; Fax: 202-362-8420; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: