Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPodgursky, Michael
InstitutionVanderbilt University, National Center on Performance Incentives
TitelMarket-Based Pay Reform for Public School Teachers. Working Paper 2008-07
Paper prepared for "Performance Incentives: Their Growing Impact on American K-12 Education" (Nashville, TN, Feb 28, 2008).
Quelle(2008), (48 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching (Occupation); Public School Teachers; Elementary Secondary Education; Teacher Salaries; Merit Pay; Teacher Supply and Demand; Compensation (Remuneration); Educational Policy; Educational Change; Systems Approach; Funding Formulas
AbstractModern personnel economics emphasizes the importance of strategic, integrated compensation policy in an organization. In this paper I review key features of the compensation system for public school teachers. The rigidities and inefficiencies that arise from single salary schedules and other features of the compensation regime, and their interaction, argue for broad definition of performance-based pay reform. National data on elements of compensation reform in K-12 are reviewed. (Contains 16 figures, 4 tables, and 6 notes.) [This paper was produced in co operation with Rand Corporation, and University of Missouri-Columbia. For the research brief summarizing this working paper, see ED510481.] (As Provided).
AnmerkungenNational Center on Performance Incentives. Peabody College of Vanderbilt University, PMB #43, 230 Appleton Place, Nashville, TN 37203. Tel: 615-322-5538; Fax: 615-322-6018; e-mail: ncpi@vanderbilt.edu; Web site: http://www.performanceincentives.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: