Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldhaber, Dan; Hansen, Michael
InstitutionUrban Institute, National Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER)
TitelAssessing the Potential of Using Value-Added Estimates of Teacher Job Performance for Making Tenure Decisions. Working Paper 31
Quelle(2010), (57 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Effectiveness; Tenure; Job Performance; Teacher Influence; Teacher Competencies; Outcomes of Education; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Computation; Beginning Teachers; Correlation; African American Students; Minority Groups; Hispanic American Students; Parent Influence; Educational Attainment; Teacher Certification; Teaching Experience; North Carolina
AbstractReforming teacher tenure is an idea that appears to be gaining traction with the underlying assumption being that one can infer to a reasonable degree how well a teacher will perform over her career based on estimates of her early-career effectiveness. Here we explore the potential for using value-added models to estimate performance and inform tenure decisions. We find little evidence that the variation of teacher effects change over teacher careers, but strong evidence that prior year estimates of job performance predict student achievement, even when there is a multi-year lag between the two. (Contains 46 footnotes, 5 tables and 7 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. The Urban Institute, 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5739; Fax: 202-833-2477; e-mail: inquiry@caldercenter.org; Web site: http://www.caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: