Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMulqueen, Nan (Hrsg.)
InstitutionMaryland State Department of Education
TitelCTE: Educating Tomorrow's Workforce Today. Maryland Classroom. Vol. 13, No.2
Quelle(2008), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Global Approach; Education Work Relationship; Vocational Education; State Programs; Labor Force Development; Occupational Clusters; Program Descriptions; Problem Solving; Critical Thinking; Partnerships in Education; Intellectual Disciplines; Maryland
AbstractMaryland redesigned its CTE (career and technical education) program a dozen years ago to prepare students for the 21st Century's global economy and its rapidly changing workforce needs. With 350 business and industry representatives, the state created a program whose emphasis is problem-solving and critical thinking, rather than narrow, procedural knowledge. With its industry partners, Maryland organized its CTE program around ten career clusters--groupings of related occupations that, together, constitute a full range of careers. The clusters help connect educators and employers and provide a framework for responsive, well-articulated workforce development. Within each career cluster are 4-9 more specific career pathways, and populating those pathways are 48 distinct programs, like Civil and Architectural Engineering, IT Database Modeling, and Automotive Technology. This newsletter provides a statistics of CTE programs created by Maryland. (ERIC).
AnmerkungenMaryland State Department of Education. 200 West Baltimore Street, Baltimore, MD 21201. Tel: 410-767-0600; Web site: http://www.marylandpublicschools.org/MSDE
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: