Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Lung-Sheng
TitelAll-in-One and One-for-All: A Proposed Model of Lifelong Technology Education
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Symposium on Educational Cooperation for Industrial Technology Education (2nd, Chiryu, Japan, Jul 4-6, 2008).
Quelle(2008), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Technology Education; Lifelong Learning; Developmental Stages; Educational Cooperation; Outcomes of Education; Japan
AbstractThis paper proposes a lifelong model of technology education to promote the analysis and explanation of technology education. Including five stages, this model assumes that everyone in most countries/regions should have opportunities to learn about technology in every stage. Learning in the first three stages, awareness-literacy-specialization, mainly happens in schools, while learning in the last two stages, applications-growth, mainly happens after entering workplace. Learning in schools may be taught with activities that are infused in other classes or as a separate course. Learning after entering workplace may lean to non-formal and informal forms. Educators at each of the five stages of development should focus on their own special outcomes, and reach out for partnerships with educators at other levels of this lifelong learning process. (Contains 4 figures.) [This paper was published in: "The Second International Symposium on Educational Cooperation for Industrial Technology Education Proceedings" (pp. 269-274). Aichi University of Education, Japan.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: