Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Stacy
InstitutionCalifornia Postsecondary Education Commission
TitelMaking Sense of the Nursing Education Crises in California: A Program Planning Study Prospectus. Report 09-10
Quelle(2009), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNursing Education; Nurses; Supply and Demand; State Programs; Program Development; Labor Needs; Cost Effectiveness; State Legislation; State Aid; Community Colleges; Public Colleges; Private Colleges; Bachelors Degrees; Doctoral Degrees; Masters Degrees; Associate Degrees; College Admission; Student Attrition; California
AbstractIn the absence of continuous legislative and institutional intervention, the demand for services provided by vocational and registered nurses in California over the next ten years will greatly outpace the supply of nurses anticipated to flow from postsecondary degree programs. Nursing education and supply issues can be better understood and addressed within the context of statewide program planning. This paper describes a study project that aims to produce a comprehensive statewide plan for nursing education that addresses the complex issues pertaining to the nursing supply. The initial planning phases of the project consist of: (1) modeling nursing supply and demand; (2) assessing the general and unique contributions and benefits of the four systems of higher education on nursing education; and (3) determining the cost-effectiveness of recent nursing legislation and initiatives. Appended are: (1) Public and Private Institutions Offering Prelicensure Nursing Programs; and (2) Commission Recommendations from 2003. (ERIC).
AnmerkungenCalifornia Postsecondary Education Commission. 770 L Street Suite 1160, Sacramento, CA 95814. Tel: 916-322-9268; Fax: 916-327-4417; e-mail: Publication_Request@cpec.ca.gov; Web site: http://www.cpec.ca.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: