Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatsuzaki, Takeshi
TitelAn Instructional Proposal on Difficult Grammatical Features: A Case for Teaching English Articles to Adult Japanese Learners
Quelle(1998), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrammar; Form Classes (Languages); Interference (Language); English (Second Language); Second Language Instruction; Adult Students; Asians; Memorization; Teaching Methods; Learning Theories; Foreign Countries; Japan
AbstractAnecdotal evidence tells us that certain L2 linguistic features are more difficult to learn than others. For post critical period English-as-a-foreign-language Japanese learners, English articles ([zero or null], "some," "a(n)," and "the") are notoriously difficult grammatical features. After providing the reasons why articles are difficult and outlining a range of theoretical claims on L2 use, learning, and instruction that are in line with the current trend in SLA theorizing, this paper proposes two specific ways to assist adult Japanese learners in acquiring the English article system, that is, having learners memorize lexical items and providing rules-of-thumb. (Contains 5 footnotes and 2 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: