Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuang, Denise; Leon, Seth; Harven, Aletha M.; La Torre, Deborah; Mostafavi, Sima
InstitutionNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing
TitelExploring the Relationships between LA's BEST Program Attendance and Cognitive Gains of LA's BEST Students. CRESST Report 757
Quelle(2009), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuasiexperimental Design; Language Arts; Academic Achievement; Program Effectiveness; Mathematics Achievement; Tests; Longitudinal Studies; After School Programs; Attendance; California
AbstractThe purpose of this report is to examine the extent to which participation in the Los Angeles Better Educated Students for Tomorrow (LA's BEST) afterschool program leads to positive achievement outcomes in math and English-language arts. A quasi-experimental design is utilized, and hierarchical linear modeling (HLM) is employed to examine the relations between intensity of program participation and achievement outcomes across 4 years of data using two cohorts of students. Results reveal that regular attendance (over 100 days per year) in the LA's BEST afterschool program leads to higher achievement in California Standards Test (CST) math performance but not in CST English-language arts performance. Therefore, LA's BEST can improve their program outcomes by setting program structures, activities, and policies to encourage all students to attend regularly. (Contains 9 tables and 2 footnotes.) [This report was supported by grant number 021891 from LA's BEST. ] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST). 300 Charles E Young Drive N, GSE&IS Building 3rd Floor, Mailbox 951522, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532; Fax: 310-825-3883; Web site: http://www.cresst.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: