Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson-Ahlstrom, Alicia; Davis, Kalisha; Moore, Amber; Joselowsky, Francine; Yohalem, Nicole; Pittman, Karen
InstitutionForum for Youth Investment
TitelSchool's Out: A Look at Summer Learning and Engagement. Out-of-School Time Policy Commentary #7
Quelle(2004), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSummer Programs; Popular Culture; Summer Schools; At Risk Students; Day Camp Programs; Resident Camp Programs; Public Libraries; Athletics; Church Programs; Partnerships in Education; School Community Programs; School Community Relationship; Financial Support; After School Programs; Child Development; Adolescents; Children; Participation; Program Evaluation; Youth Programs; United States
AbstractThe word "summer" brings to mind images of a relaxed, unstructured season--a time markedly different from other seasons of the year. In the United States, we have a particularly entrenched notion that summer is different--a notion reflected in popular assumptions about summer as a "break" and reinforced by carefree depictions of summer that abound in popular culture. This commentary examines summer learning. We look at how children and youth spend their summers, the programmatic landscape of summer, the research behind the usefulness of summer learning opportunities and some policy opportunities and challenges. (Contains 2 figures and 36 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenForum for Youth Investment. The Cady-Lee House, 7064 Eastern Avenue NW, Washington, DC 20012-2031. Tel: 202-207-3333; Fax: 202-207-3329; e-mail: youth@forumfyi.org; Web site: http:// www.forumfyi.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: