Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelReady, Set, Leap![R]. What Works Clearinghouse Intervention Report
Quelle(2008), (23 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Curriculum; Early Reading; Phonemic Awareness; Reading Skills; Teaching Methods; Oral Language; Writing Skills; Early Intervention; Preschool Children; Emergent Literacy; Phoneme Grapheme Correspondence; Low Income Groups; Pretests Posttests; Multisensory Learning; Beginning Writing; Program Effectiveness
Abstract"Ready, Set, Leap!"[R] is a preschool curriculum that focuses on early reading skills, such as phonemic awareness, letter knowledge, and letter-sound correspondence, using multisensory technology that incorporates touch, sight, and sound. Teachers may adopt either a theme-based or a literature-based teaching approach, and for each approach, the curriculum provides lesson plans, learning objectives, and assessment tools. The What Works Clearinghouse (WWC) reviewed three studies on "Ready, Set, Leap!"[R]: two of these studies meet WWC evidence standards and the other did not meet WWC evidence standards. Based on the two studies, the WWC found no discernible effects for oral language, print knowledge, phonological processing, early reading/writing, and math. The conclusions presented in this report may change as new research emerges. Six appendixes are included: (1) Study Characteristics: RMC Research Corporation; (2) Study Characteristics: PCER Research Corporation; (3) Summary of Study Findings; (4) Summary of Kindergarten Follow-Up Findings; (5) "Ready, Set, Leap!"[R] Ratings; and (6) Extent of Evidence by Domain. (Contains 80 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: