Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCai, Jinfa; Hwang, Stephen
TitelA Perspective for Examining the Link between Problem Posing and Problem Solving
[Konferenzbericht] Paper presented at the 27th International Group for the Psychology of Mathematics Education Conference Held Jointly with the 25th PME-NA Conference (Honolulu, HI, Jul 13-18, 2003), v3 p103-110.
Quelle3 (2003), S.103-110 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProblem Solving; Grade 7; Grade 6; Correlation; Mathematics Instruction; Mathematical Logic; Thinking Skills; Abstract Reasoning; Secondary School Mathematics; Mathematics Skills
AbstractIn a previous study, we posited a link between Chinese sixth grade students' problem solving and problem posing based on a pattern-formation strategy (Cai & Hwang, 2002). A similar parallel structure between problem solving and problem posing did not obtain for the U.S. sixth graders in the study. The present study attempts to locate this type of parallel structure by analyzing a broader sample of U.S. students. The results of this study show that U.S. seventh graders are much more likely than sixth graders to use abstract strategies. The findings appear to support a relationship between the use of abstract problem solving strategies and the tendency to pose extension problems (problems that go beyond the given information) for the seventh graders. (Contains 3 figures and 4 tables.) [For complete proceedings, see ED500858.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: