Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKieran, Carolyn; Guzman, Jose
TitelThe Spontaneous Emergence of Elementary Number-Theoretic Concepts and Techniques in Interaction with Computing Technology
[Konferenzbericht] Paper presented at the 27th International Group for the Psychology of Mathematics Education Conference Held Jointly with the 25th PME-NA Conference (Honolulu, HI, Jul 13-18, 2003), v3 p141-148.
Quelle3 (2003), S.141-148 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTask Analysis; Graphing Calculators; Mathematics Instruction; Case Studies; Educational Technology; Arithmetic; Foreign Countries; Computer Uses in Education; Secondary Education; Canada; Mexico
AbstractWe present in this paper five case studies of instrumental genesis of number-theoretic concepts and techniques involving multiples, divisors, and numerical decomposition. The pupils, who were 12 to 15 years old, used the multi-line screen display of the graphing calculator to explore numerical tasks related to the "Five steps to zero" problem. The paper begins with a mathematical task analysis of various techniques that could be used to determine divisibility by 9. Findings show that the use of the technological tool permits students of this age to spontaneously develop variants of these techniques within tasks that simultaneously afford the co-emergence of related conceptual notions. (Contains 3 footnotes and 6 figures.) [Additional support for the research described in this paper was provided by CONACYT of Mexico. For complete proceedings, see ED500858.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: